Reguliere diensten

Iedere zondag worden twee kerkdiensten gehouden waarin ongeveer 80 mensen aanwezig zijn. De diensten zijn ‘s morgens om 9:30 uur en 's avonds om 18:30 uur. Tijdens de morgendienst is er oppas mogelijk voor kinderen in ons verenigingsgebouw “De Bron” naast de kerk.

In de morgendienst zal de evangelieverkondiging centraal staan. Het Evangelie is een kracht van God waar Christus als de Bron van ons leven verkondigd wordt tot zaligheid, voor iedereen die gelooft. De avonddienst is vanouds een leerdienst. In het kader van geloofsverdieping door het Woord en het belijden van de kerk, willen wij dit karakter van “leerdienst” graag behouden.
Regelmatig zal onze eigen predikant bij een leerdienst ook een hand-out opstellen om de lijn in de preek goed te kunnen volgen.

Tijdens de diensten wordt de Herziene Statenvertaling gebruikt. In onze gemeente zingen wij voornamelijk de psalmen uit de Oude Berijming van 1773. Daarnaast worden psalmen en gezangen uit het Liedboek voor de kerken gezongen. Bij de ingang van de kerk liggen bijbels met psalmen en ook het liedboek voor de kerken die gebruikt kunnen worden voor degene die daar zelf niet over beschikken.

Ook op de verschillende kerkelijke feest -en gedenkdagen zijn er diensten. Deze staan vermeld onder de link bijzondere diensten.